Wednesday, April 10, 2019

Kisah ''Toilet 2000 rupiah''



Pemuda : "bapak harus bayar untuk masuk ke toilet"

Orang Tua : 😥(menitikkan air mata)

Pemuda : "Eh bapak, jangan nangis lah. Kalau bapak engga ada duit, ntar saya bayarin dah. Bapak udah tinggal masuk aja."

Orang Tua : "Aku menangis bukan kerana tidak mempunyai uang, malah aku ada banyak uang, sehingga jangankan untuk membayar harga masuk, toilet inipun mampu aku beli jika aku mau."

Pemuda: "Jadi, kalo begitu ngapa bapak nangis?"

Orang Tua : "Aku menangis kerana tempat sebusuk dan sehina inipun ada harga yang perlu dibayar untuk masuk. Apalagi syurga yang begitu harum dan indah, berapa pula bayaran yang harus ku bayar.. cukupkah amalanku untuk membayar harga ke syurga. 😭😭😭"

Pemuda : 😭😭😭 (ikut menangis)
.
.

"إِنَّ اللهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ...."

“Sesungguhnya Allah swt telah membeli dari orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka....” (At Taubah : 111)

No comments:

Post a Comment